Enheter med IoT-støtte, for eksempel nettvarder og smarthyller, kan samle inn kundedata og gi personlig tilpassede anbefalinger. Dette kan gi bedre kundeopplevelser i butikken, noe som kan resultere i høyere omsetning.
IoT-enheter kan overvåke lagerbeholdningen fortløpende og automatisk utløse bestillinger når beholdningen begynner å bli lav. Slik kan man unngå å gå tom for eller bestille for mye av varer, noe som gir bedre kontantstrøm og lønnsomhet.
IoT kan effektivisere mange deler av virksomheten i varehandelen, for eksempel logistikk og administrasjon av leveringskjeden. Ved å samle inn data og gi løpende oppdatert informasjon kan IoT bidra til å optimalisere prosesser og redusere kostnader.
IoT-baserte sensorer kan umiddelbart registrere avvik og varsle sikkerhetspersonell. Dette kan bidra til å forebygge tyverier og dermed redusere tap for forhandlere.
IoT-løsninger kan hjelpe forhandlere med å oppnå bærekraftmålene sine. Ved å samle inn data om energiforbruk, produksjon av avfall og karbonutslipp kan forhandlere avdekke forbedringspotensial og redusere miljøavtrykket.
Vi tilbyr kommunikasjonsløsninger av høyeste kvalitet for tilpasset bruk innenfor varehandelen, og alternativer med rutere og omfattende støtte. Med forhåndskonfigurert utstyr og sømløs 4G/5G-tilkobling kan du ta i bruk løsningen med én gang.
Kommunikasjonsløsningene våre egner seg svært godt for ulike bruksområder i varehandelen, alt fra salgssteder til digitale skilt. Uansett om du trenger én enkelt eller flere implementeringer, på nasjonalt eller internasjonalt nivå, sørger løsningene våre for pålitelig, fleksibel og sikker kommunikasjon.
Vi tilbyr ulike mobilrutere, med ett eller flere SIM-kort, og vi tilbyr også alltid eksperthjelp og maskinvarestøtte. Målet vårt er at butikkene alltid skal være tilkoblet, uansett hva som skjer. Med utvalget vårt for kommunikasjon i varehandelen kan du være helt trygg på at du har alt du trenger for å holde virksomheten i gang.
Se hvordan IoT-løsninger fra Com4 brukes i smartbygg
Med Just Eat kan hvem som helst enkelt bruke mobiltelefonen når som helst for å bla gjennom en omfattende online katalog med lokale restauranter, bestille middag og få den levert rett til døren. Den sømløse teknologien som gjør denne tjenesten mulig, leveres av Com4.
Dignio og Com4 har samarbeidet om å løse problemene med manglende etterlevelse av legens anvisninger for legemiddelbruk i Norge. De ønsket å finne en løsning som sikrer at pasientene følger anvisningene, ettersom pasientene bare tar halvparten av de foreskrevne legemidlene.
Rammeavtalen mellom Com4 og Bane NOR strekker seg i første omgang over to år og kan utvides med to år til, med muligheter for samarbeid i ti år.